Course detail

Team semestral project -S3

FCH-MC_TSP_PAcad. year: 2025/2026

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

2

Mode of study

Not applicable.

Aims

Not applicable.

Rules for evaluation and completion of the course

Not applicable.

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

M. Kuncová, J. Novotný, R. Stolín a kol. Techniky projektového řízení a finanční analýza projektu nejen pro ekonomy, Ekopress 2016, ISBN 978-80-87865-26-2 (CS)

Recommended reading

S.P. Turbek, T.M. Chock, K. Donahue, C.A. Havrilla, A.M. Oliverio, et al, The Bulletin of the Ecological Society of America 97(4), 2016, 417-426, https://doi.org/10.1002/bes2.1258 (CS)

Classification of course in study plans

  • Programme NPCP_CHPL Master's 1 year of study, winter semester, compulsory-optional
  • Programme NKCP_CHPL Master's 1 year of study, winter semester, compulsory-optional

Type of course unit

 

Guided consultation in combined form of studies

26 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Seminar

26 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

Cílem předmětu je uvést základy projektového řízení a týmového řešení konkrétního problému z oblasti potravinářské chemie v širším kontextu. Témata budou volena s ohledem na aktuální trendy oboru Chemie přírodních látek a na nosná výzkumná témata pracoviště. Studenti vytvoří malé týmy, rozdělí si role a v rámci týmu budou řešit zadaný problém z některé z oblastí výzkumu nebo odborné praxe včetně experimentální části. Zpracují projekt, rozdělí si role v týmu, vyřeší zadání a zpracují finanční rozvahu. Výsledkem bude oponovaná souhrnná zpráva a prezentace průběhu řešení a výstupů projektu. 

Obsahem praktického předmětu je teoretická i praktická výuka způsobu práce v odborném týmu v rámci týmového řešení konkrétního problému z oblasti potravinářské chemie a chemie přírodních látek v širším kontextu. Na základě zaměření laboratoří ÚCHPBT i FCH budou navržena témata, k jejichž řešení se studenti přihlásí podle zájmu o konkrétní problematiku a vytvoří malé týmy (4-5 osob). Na základě principů řízení lidských zdrojů si studenti rozdělí role v projektu a v rámci týmu budou řešit zadaný problém, s cílem vypracovat projekt. Zpracují záměr, metodiku, stanoví si cíle a realizují experimentální blok. Vypracují souhrnnou závěrečnou zprávu, která bude podrobena oponentuře a jejíž výstupy studenti představí v rámci prezentace průběhu řešení a výstupů projektu. Předmět je přípravou na následující řešení individuálních projektů v rámci diplomových prací, kdy se studenti musí zařadit do existujících výzkumných týmů a plnit přidělenou roli.

1) Úvod do výuky, informace týkajíce se projektového řízení a týmové práce. Studenty se rozdělí do týmů (4-5 osob) a vyberou si téma práce (studenti budou mít k dispozici seznam témat od garanta předmětu) a supervizory (volitelné osoby pracující na FCH VUT).
2) Techniky pro vyhledávaní vědecké literatury
3) Určení cílů projektu, vymýšlení experimentů v rámci týmů, identifikace rizik
4) Plánování experimentů, zopakování důležitých bodů k bezpečnosti práce
5) Návrh a organizace času potřebného pro naplnění cílů projektu
6) Rozdělení jednotlivých rolí studentů v rámci projektu (1 manažer projektu (cíle projektu, finanční bilance, kontrola průběhu experimentů, kontrola konečného zpracování návrhu projektu), 1 člen týmu pro podporu a zpracovaní literární rešerše k projektu, 2 členy týmu pro laboratorní testování hypotéz projektu, 1 člen týmu pro zpracování výsledků a výstupů projektu)
7) Prezentace anotace (stručný abstrakt) navrženého projektu na základě zpracované literární rešerše podle cílů projektu
8) Experimentální práce – začátek
9) Experimentální práce – pokračování
10) Experimentální práce – ukončení
11) Prezentace projektů jednotlivých týmů (cíle projektu, hypotézy projektu, výsledky projektu, finanční bilance projektu, výstupy projektu a možnost uplatnění v praxi) a jejich oponentura – 1. skupina týmů
12) Prezentace projektů jednotlivých týmů (cíle projektu, hypotézy projektu, výsledky projektu, finanční bilance projektu, výstupy projektu a možnost uplatnění v praxi) a jejich oponentura – 2. skupina týmů
13) Diskuse týkajíce se závěrečných zpráv jednotlivých projektů

Zápočet bude získán po předložení a kontrole souhrnné zprávy a prezentaci výsledků projektu. Podmínkou je aktivní účast na seminářích.