Detail publikace
Využití IKT v praktických laboratorních cvičeních
WEITER, M. VALA, M. ZABADAL, M.
Originální název
Využití IKT v praktických laboratorních cvičeních
Anglický název
UTILIZATION OF ICT IN PRACTICAL LABORATORY COURSES
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V současné době probíhající přechod na třístupňovou formu vysokoškolského vzdělávání s sebou přináší změnu dosavadní koncepce výuky a redukci vyučovacích hodin ve všech základních předmětech tak, aby zbyl dostatečný rozsah na odborné profilové předměty v bakalářském stupni studia. Proto je třeba zefektivnit výuku tak, aby redukce vyučovacích hodin neměla vliv na kvalitu předávaných poznatků. Zároveň je nutno stávající studijní materiály modifikovat pro potřeby nové formy výuky. Z tohoto hlediska je prospěšné do stávajících elektronických studijních materiálů implementovat elearningové prvky, respektive integrovat elektronické studijní materiály do vybraného LMS systému. E-learning již našel své uplatnění ve výuce mnoha teoretických disciplín, relativně málo je však doposavad využíván ve výuce praktických předmětů. Cílem našeho příspěvku proto je ukázat možnosti a přínosy uplatnění e-learningu na příkladu výuky ve fyzikálním praktiku.
Anglický abstrakt
Despite the great advancement of e-learning in the course of last few years, relatively low attention is paid to the implementation of e-learning technologies in practical laboratory courses. The aim of the proposed contribution is to introduce our experience with utilization of e-learning in Experimental Physics and Organic Chemistry laboratory courses teaching. Successful implementation of e-learning technologies requires the learners to be fairly proficient with computers and the Internet too, to benefit from online learning opportunities. The preparedness of the students for e-learning was checked by the special enquiry, the results are presented in the first part of this paper. The electronic content of our courses concern in particular: electronic books, computer animation, short instruction films for each laboratory assignment, testing and self-testing tools, electronic manuals for specialized software, communication instruments and 'guidebook' for students. For management of the study learning contents management system Moodle was implemented.
Klíčová slova v angličtině
e-learning
Autoři
WEITER, M.; VALA, M.; ZABADAL, M.
Vydáno
20. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
ISBN
80-8094-032-0
Kniha
Sborník příspěvků
Strany od
25
Strany do
31
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT24208,
author="Martin {Weiter} and Martin {Vala} and Miroslav {Zabadal}",
title="Využití IKT v praktických laboratorních cvičeních",
booktitle="Sborník příspěvků",
year="2006",
pages="25--31",
publisher="Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre",
isbn="80-8094-032-0"
}