Detail předmětu
Angličtina pro chemiky III
FCH-BCV_A3Ak. rok: 2012/2013
Nácvik samostatné ústní prezentace odborného textu dle vlastního výběru, zvládnutí organickéh názvosloví,prohloubní schopnosti verbalizovat matematické údaje a grafy, zvládnutí terminologie a frazeologie k tématům chemie životního prostředí, fyzikální chemie, chemického inženýrství. Schopnost odvozování nových výrazů pomocí předpon a přípon, Rozvoj všech dovedností s cílem zvládnutí zkoušky na úropvni B1.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. týden – Lekce 2- Ústní prezentace –ukázky správných a nesprávných prezentací, analýza nejčastějších chyb. Nácvik úvodu prezentace, příprava témat pro vlastní prezentace.
3. týden- Lekce 2 - Fyzikální chemie II – rychlost chemických reakcí, řády reakcí,:prohloubení odborné slovní zásoby, popis dalších pojmů týkající se daného oboru. Rozvoj čtení, a to jak s důrazem na celkové porozumění, tak s cílem získání konkrétní informace. Rozvoj psaných a mluvených dovedností formou kladení otázek a odpovědí na ně. Popis reakce založený na sledování autentické video nahrávky, slovní zásoba . Gramatika: vyjádření prime a nepřímé úměry , gerundium .
4..týden- Lekce3 - Chemie životního prostředí . Zvládnutí odborné terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadů a nakládání s odpady, trvale udržitelný rozvoj. Rozvoj dovedností číst, psát, mluvit a poslouchat tak, aby student byl schopen vytvářet definice jednotlivých pojmů (konkrétně přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby, Porozumění autentické video nahrávce a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí.Gramatika: Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod.
5. týden – Lekce 3 - Chemie životního prostředí. Tematický poslech a ústní reprodukce poslechových částí. Environméntální test, řízená diskuse na téma životní prostředí.
6. týden – Lekce 4- Tvoření slov odvozováním, slovosled anglické věty. Přehled nejčastějších anglických předpon a přípon. Tvorba slov: Rozvoj autonomie v učení na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí znalosti přepon a přípon. Větné členy., cvičení zaměřená na tvoření slov se stejným základem, porozumění významu slova bez použití slovníku. Pravidlo SVOMPT
7. týden – Lekce 4- Čtení odborných textů vztahujících se k jednotlivým specializacím studentů. Analýy jednotlivých morfémů v odborném textu s cílem porozumění odbornému textu.
8. týden- Lekce 5 Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Schopnost ústního kladení otázek a jejich odpovědí založená na precisním zvládnutí odborné terminologie a výslovnosti. Prohlubování autonomie učení formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie.
9. týden – Lekce 6 - Přenos tepla –slovní zásoba, čtení a porozumění textům popisujících jednotlivé mechanism přenosu tepla, zákony termodynamiky. Tematické poslechy “Conduction, convection, radiation”. Doplnění tabulky. Řízený písemný a ústní popis jednotlivých mechanismů přenosu a popsání rozdílů mezi nimi.
10. týden – Lekce 7 - Nanotechnologie - slovní zásoba k textům na téma nanotechnologie, nanomedicína, nanorobotizace atd. Tematický poslech “Nanotechnology”, Nanomedicine! a na něj navazující písemný a ústní popis daných témat. Řízená diskuze na daná témata. Poroumění složitějším odborným výrazům. Gramatika: počitatelná a nepočitatelná podstatná jména, budoucí čas.
11 . týden – Lekce 8 – Compositní materiály . Slovní zásoba k tématům Definice kompozitů, historie, použití, klasifikace kompozitů, matrice., četba odborn
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BKCP_CHCHT bakalářský
obor BKCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BKCP_CHTP bakalářský
obor BKCO_PCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_CHTP bakalářský
obor BPCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHP , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_OOB bakalářský
obor BPCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BKCP_OOB bakalářský
obor BKCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHMN , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_CHCHT_AKR bakalářský
obor BPCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program CKCP_CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor CKCO_CZV , 1 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor