Detail předmětu
Diplomový seminář
FCH-MC_DS_CHPLAk. rok: 2024/2025
Prezentace a seminární diskuse k tématům zadaných diplomových prací. Součástí semináře budou 10-minutové prezentace všech studentů přehledně dokumentujících komplexní odbornou problematiku řešenou v rámci jejich diplomových prací a řízená diskuse k pezentované problematice.
Diplomový seminář je koncipován tak, aby každý studentů veřejně přednesl v průběhu semestru alespoň jednou prezentaci cílů, metodické části, dílčích výsledků a jejich diskuse. V úvodní hodině semináře budou studenti obeznámeni s pravidly zpracování diplomové práce i pezentace výsledků, citačními pravidly a dalšími důležitými instrukcemi.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Podmínkou pro získání zápočtu je účast na seminářích, ústní prezentace včetně diskuse ( cca15 min) na téma související s diplomovou prací a aktivní zapojení do diskuse.
Účast na seminářích, ústní prezentace.
Učební cíle
Způsob prezentace výsledků odborné práce, prokázání orientace v řešené problematice.
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor
Osnova
Náplní výuky budou pravidelné diskusní semináře zaměřené na téma diplomových prací, a to v rozsahu daném hodinovou dotací.
1. týden: Pravidla zpracování diplomové práce – rešerše, zpracování a prezentace dat, diskuse, formální zpracování.
2.–5. týden: Samostatná práce za konzultace vedoucích DP
Vedoucí diplomové práce zadá každé(mu) své(mu) diplomantovi/ce rozsah zporacování literární rešerše, metodickou přípravu a plán experimentů; student zpracuje průběžně rešerši a připraví si experimentální část.
6.–13. týden: Individuální prezentace zadaného tématu diplomové práce ve struktuře:
- jaký problém byl zadán a jaká je motivace k jeho řešení,
- jakými metodami bude probém řešen,
- předběžné výsledky a konfrontace s literaturou
- jaký mají získané/budoucí výsledky význam obecně i konkrétně pro výzkum i praxi.
Součástí individuálních prezentací je aktivní diskuse studentů k prezentovanému tématu.
Elearning