Detail předmětu
Týmový praktický projekt - CHPL
FCH-BC_TP_CHPLAk. rok: 2022/2023
Obsahem praktického předmětu je teoretická i praktická výuka způsobu práce v odborném týmu v rámci týmového řešení konkrétního problému z oblasti technologie zpracování a chemie přírodních a léčivých látek. Na základě zaměření pracovišť FCH budou navržena témata, k jejichž řešení se studenti přihlásí podle zájmu o konkrétní problematiku a vytvoří malé týmy. Na základě získaných poznatků z oblasti týmové práce a řízení lidských zdrojů si studenti rozdělí role a v rámci týmu budou řešit zadaný problém. Zpracují záměr, metodiku, stanoví si cíle a realizují experimentální blok. Vypracují souhrnnou závěrečnou zprávu, která bude podrobena oponentuře a jejíž výstupy studenti představí v rámci prezentace průběhu řešení a výstupů projektu. Předmět je přípravou na následující řešení individuálních projektů v rámci diplomových prací, kdy se studenti musí zařadit do existujících výzkumných týmů a plnit přidělenou roli. Součástí předmětu jsou i exkurze do vhodných podniků (viz osnova) a možnosr řešení projektů zadávaných přímo z technologické praxe.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Témata - příklady:
1. Technologická příprava a analýza složení biomasy zelených řas rodu Chlorella .
2. Změny obsahu kofeinu v různých typech bylinných čajů podle technologie zpracování.
3. Technologická úprava biomasy a stanovení beta-glukanů u kvasinek rodu Saccharomyces.
4. Technologické zpracování vybraných typů drobných plodů a sledování změn obsahu vitaminů a antioxidantů.
5. Téma z praxe: Vývoj kombinovaných preparátů s obsahem prebiotik a probiotik.
6. Téma z praxe v návaznosti na exkurzi do firmy Vitar
7. Téma z praxe v návaznosti na exkurzi do firmy Fosfa, a.s.
2.-9. týden:
1. Exkurze - společnost Vitar, s.r.o., Tišnov (výroba potravinových doplňků a kosmetiky na přírodní bázi)
2. Exkurze - společnost Fosfa, a.s., Břeclav (vývoj potravin nového typu; produkce hygienických prostředků na ekologické a přírodní bázi)
3. Zpracování projektového zadání - teoretický i praktický blok; kontrolní dny v jednotlivých týmech.
10.-13. týden: Prezentace výsledků jednotlivých týmů (1 seminář = 3 týmy), diskuse, oponentura závěrečné zprávy.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPCP_CHTPO bakalářský
specializace CHPL , 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BKCP_CHTPO bakalářský
specializace CHPL , 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Elearning