Detail předmětu
Seminář oboru II - CHMA
FCH-MCO_SO2_AAk. rok: 2021/2022
Seminář oboru II přímo navazuje na Seminář oboru I a je jeho pokračováním v dalším semestru, tudíž aktivity budou podobné. Předmět je koncipován jako interaktivní kurz s komunikační složkou a důrazem na samostatnou práci, na rozvíjení individuálních výzkumných a prezentačních dovedností při řešení konkrétního problému z oblasti medicínských systémů a materiálů. Seminář bude mít několik součástí: část časové kapacity bude věnována výběrovým přednáškám, kde budou zváni význační odborníci z průmyslové praxe, spolupracujících pracovišť a institucí, aby byly studentům rozšířeny poznatky a informace z oboru, blíže propojena vědecká a školská komunita s odbornou praxí a navázány přímé kontakty ohledně uplatnění absolventů. Další část bude věnována prezentacím specializovaných částí výzkumných programů jednotlivých laboratoří CMV a FCH studenty doktorského studia. Semináře budou realizovány otevřenou formou a budou na ně zváni i kolegové a studenti z příbuzných oborů.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
1. týden: Úvod, organizace seminářů, dotazník.
2.-5. týden Přednášky zvaných odborníků z praxe - zástupci Contipro, Favea, VUVEL, AVČR, CEITEC atd.
Příklady témat:
Nanočástice a nanovlákna
Řízené uvolňování a cílená distribuce léků
Tkáňové inženýrství a regenerativní medicína
Hojení ran
Senzory v medicíně a diagnostice
Vývoj a testování vakcín
6.-7. týden: Prezentace doktorandů a odborníků výzkumných skupin FCH.
Příklady okruhů:
Biomateriály pro kloubní a kostní náhrady.
Příklady využití kyseliny hyaluronové v biomedicíně.
Transportní systémy pro léčiva a potravinové doplňky.
Využití nanočástic v kosmetice.
Nanosenzory.
8.-13. týden: Prezentace zástupců zaměstnavatelů, absolventů FCH apod. - možnosti uplatnění absolventů oboru v praxi.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech