Detail předmětu
Úvod do bakalářské práce - CHM
FCH-BC_UBP_CHMAk. rok: 2020/2021
Studenti se naučí, jaké jsou základní části odborných textů a co má být jejich obsahem. Seznámí s literárními zdroji a naučí se, jak vypracovat teorii (současný stupeň poznání v daném oboru). Zopakují a rozšíří si znalosti týkající se zpracování a prezentace dat. Nabyté znalosti si studenti vyzkouší prakticky při oponování některé z bakalářských prací (BP) předchozích ročníků, jejichž tematický okruh se shoduje s tématem jejich prací. Práci budou posuzovat z hlediska úplnosti a obsahu jednotlivých částí BP, srozumitelnosti a typografických pravidel, vztahu názvu a cílů práce k výběru testovacích metod, podmínek měření, formy zpracování a hodnocení výsledků včetně formulace závěru.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Bakalářská práce (BP) – definice, zakotvení v předpisech VUT a FCH; státní závěrečná zkouška (SZZ)
a její průběh; struktura odborného textu, styl psaní
3. Pravidla pro zpracování vysokoškolských kvalifikačních prací na FCH VUT v Brně, typografická pravidla, pravidla pro vytváření grafů, tabulek, obrázků, příloh a dodatků
4. Obrázky, tabulky a celkový styl textu v obhájených BP předchozích ročníků – jak ano, jak ne
5. Bibliografické citace podle normy ČSN ISO 690 – návaznost na Pravidla pro zpracování vysokoškolských kvalifikačních prací na FCH VUT v Brně
6. Rešerše, odborné informační zdroje a databáze; písemný test z typografických pravidel
7.– 11. Oponování bakalářských prací předchozích ročníků dle tematického zaměření BP studentů: prezentace ve skupině, hodnocení individuální
12.–13. Ústně-vizuální individuální prezentace teoretické části popřípadě experimentální a výsledkové části aktuálně zpracovávaných BP
Učební cíle
- struktura všech odborných textů (protokolů, zpráv z měření, závěrečných prací, odborných článků) je stejná,
- že pro úplnost a srozumitelnost textu je nutné uvést všechny jeho části a to o obsahu, které jí přísluší,
- že kromě odborné přesnosti a správnosti je také nutné prezentovat data srozumitelně ve standardním formátu (tabulky a obrázky) a
- celý text upravit dle platných typografických pravidel.
Jednotná forma textů značně usnadňuje orientaci a srozumitelnost.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Elementární statistická analýza. Editoval Lubomír Cyhelský, Jana Kahounová a Richard Hindls. 2. dopl. vyd. Praha : Management Press, 2001. 318 s. ISBN 80-7261-003-1. (CS)
Prezentace a literatura k předmětu. In: Elearning FCH [online]. [citace 2017-02-11]. Dostupné z https://moodle.vutbr.cz/course/view.php?id=191688#section-9 (CS)
ZVÁRA, Karel. Biostatistika, Praha : Karolinum, 2004. 213 s. ISBN 80-246-0739-5. (CS)
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPCP_CHTM bakalářský 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BKCP_CHTM bakalářský 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BKCP_CHCHT bakalářský
obor BKCO_CHM , 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHM , 3 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Elearning