Detail předmětu
Angličtina pro chemiky III
FCH-BCV_A3Ak. rok: 2018/2019
Nácvik samostatné ústní prezentace odborného textu na téma dle vlastního výběru. Zvládnutí terminologie a frazeologie k tématům chemie životního prostředí, fyzikální chemie, chemického inženýrství, nanotechnologie a nanomedicína, kompozitní materiály. Schopnost odvozování nových výrazů pomocí předpon a přípon. Gramatika v odborných textech - specifické vazby (např. čím - tím) a předložkové vazby, vyjádření příčiny a důvodu, vyjádření predikce, kvantifikace podstatných jmen, která se nevyskytují v množném čísle. Rozvoj všech dovedností s cílem zvládnutí zkoušky na úrovni B1.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka předmětu je realizována formou:
Cvičení jazykové - 2 vyučovací hodiny týdně. Vyučujícím a studentům je k dispozici e-learningový systém LMS Moodle.
Způsob a kritéria hodnocení
účast ve výuce (povoleny jsou dvě absence), napsání dílčích testů ve výuce, aktivní práce ve výuce, přinesení
elektronického (počítač či tablet) či tištěného materiálu do výuky, napsání zápočtového testu na 75% (minimální úspěšnost u každé položky je 50%), přednesení prezentace na odborné téma dle specifikovaných kritérií, odevzdání eseje na téma "Nanotechnology" či "Nanomedicine".
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky II.
Osnovy výuky
2. týden - Lekce 2: Fyzikální chemie II, rychlost chemické, řád reakce: odborná slovní zásoba, další specifické pojmy daného oboru. Rozvoj čtení pro celkové porozumění i konkrétní informaci. Dovednost kladení otázek a odpovídání na ně. Popis reakce založený na sledování autentického videa. Gramatika: vyjádření přímé a nepřímé úměry, vazba "čím - tím". Nácvik psaní poznámek ve formě tabulek - text "Emulsions". Samostudium - slovní zásoba lekce 3.
3. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí. Odborná terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadům a nakládání s nimi. Rozvoj dovedností tak, aby student byl schopen vytvářet definice pojmů (oblast přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby. Autentická videonahrávka a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí.
4. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí. Tematický poslech a jeho reprodukce. Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod. Environmentální test, tematická diskuse/aktivizující činnosti.
5. týden - Lekce 4: Tvorba slov odvozováním. Přehled nejčastějších anglických předpon a přípon. Rozvoj učební autonomie na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí předpon a přípon. Cvičení, porozumění slovům bez použití slovníku.
6. týden - Lekce 4: Čtení odborných textů vztahujících se k specializacím studentů. Analýza morfémů v odborném textu s cílem jeho porozumění. Pravidlo SVOMPT - příklady funkce v odborném textu, cvičení. Úvod do lekce 5. Samostudium: slovní zásoba lekce 5.
7. týden - Lekce 5: Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Prohlubování učební autonomie formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie. Popis technologického postupu - výroba mýdla. Aktivizující metody/diskuze o technologii chemických výrob. Specifické předložkové vazby. Tematicky zaměřený poslech pro celkovou/konkrétní informaci, doplnění novými technologickými pojmy. Samostudium: slovní zásoba z lekce 6.
8. týden - Lekce 6: Přenos tepla - slovní zásoba, čtení a porozumění textů popisujících mechanismy přenosu tepla. Tematický poslech. Rozvoj dovednosti psaní poznámek - doplnění tabulky. Exemplifikace, řízená diskuse/aktivizující metody. Samostudium - slovní zásoba lekce 7.
9. týden - Lekce 7: Metoda CLIL - získávání odborných poznatků spojené s rozvojem jazykových dovedností. Základní pojmy, definice "Nanotechnology", "Nanomedicine". Zadání eseje "Nanotechnology" či "Nanomedicine".
10. týden - Lekce 7: Tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, doplnění pojmů. Gramatika - vyjádření predikce, nepočitatelná podstatná jména v odborných textech. Samostudium - slovní zásoba lekce 8.
11. týden - Lekce 8: slovní zásoba z oblasti kompozit. Čtení pro celkovou i konkrétní informaci a porozumění, řízená diskuze/aktivujicí metody. Zpětná vazba k eseji.
12. týden - prezentace na odborná témata dle volby studentů.
13. týden - prezentace na odborná témata dle volby studentů, ukázkový zápočtový test.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Podmínkou pro získání zápočtu je napsání dílčích testů ve výuce, aktivní práce ve výuce, přinesení elektronického (počítač či tablet) tištěného materiálu do výuky, napsání zápočtového testu na 75% (minimální úspěšnot u každé položky je 50%), přednesení prezentace na odborné téma, odevzdání eseje na téma "Nanotechnology" či "Nanomedicine".
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky II.
Omluvenou absenci na semináři lze kompenzovat účastí v náhradní hodině nebo dodáním prezentace na téma probrané v zameškané hodině.
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BKCP_CHCHT bakalářský
obor BKCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHMN , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_CHTP bakalářský
obor BPCO_CHP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BKCP_CHTP bakalářský
obor BKCO_PCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program NPCP_CHM_INT magisterský navazující
obor NPCO_CHM , 1 ročník, zimní semestr, povinný
- Program CKCP_CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor CKCO_CZV , 1 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor