Fakulta ocenila nejlepší studenty
Každý z oceněných studentů obdržel prospěchové stipendium ve výši 20 tisíc za vynikající studijní výsledky v uplynulém akademickém roce.
Prospěchová stipendia za vynikající výsledky v bakalářském stupni získaly:
Khýrová Markéta, Chemie pro medicínské aplikace, 1. ročník
Filipová Lenka, Spotřební chemie, 2. ročník
Hricová Nikoleta, Chemie pro medicínské aplikace, 2. ročník
Prospěchová stipendia za vynikající výsledky v magisterském stupni získali:
Jašek Vojtěch, Spotřební chemie, 1. ročník
Fučík Jan, Chemie pro medicínské aplikace, 1. ročník
Šindelářová Anna, Spotřební chemie, 1. ročník
Oceněných studentek bakalářského studia jsme se zeptali na pár stručných otázek.
Pokud to není tajemstvím, nač využijete získané prospěchové stipendium?
LF: Stipendium využívám obvykle na výdaje spojené se školou nebo ubytováním v Brně.
MK: Za nic konkrétního se zatím stipendium utratit nechystám. Uvidím časem, co bude potřeba.
NH: Peniaze investujem do športovej prípravy a štartovného na súťažiach.
Věděli jste o této možnosti a motivovala vás při studiu?
LF: Věděla jsem o možnosti získat prospěchové stipendium, nicméně nebylo mojí prioritou.
MK: Ano, věděla jsem o této možnosti. Když se mi vydařil 1. semestr, tak tu motivace určitě byla snažit se i semestr druhý.
NH: Áno vedela som o možnosti získať štipendium, ale nesnažila som sa ho vyslovene získať. Snažila som sa učiť najlepšie ako viem hlavne kvôli vedomostiam.
Co vás na chemii baví a proč jste se rozhodli ji studovat?
LF: Myslím si, že se jedná o zajímavou vědu, která poskytuje jiný pohled na principy probíhající okolo nás. Dává těmto procesům jisté vysvětlení a logický podklad, který mi je blízký. Chemie mě začala bavit již na gymnáziu, a proto jsem si ji zvolila i jako hlavní obor na vysoké škole.
MK: Chemie je výzva. Není vůbec jednoduchá, ale o to lákavější, když začnete chápat souvislosti.
NH: Baví ma poznávať ako veci fungujú. Je to perspektívny smer pre budúce zamestnanie.
Jak zvládáte celé tady to těžké období, distanční výuku, nemožnost pobývat na fakultě, odloučení od spolužáků?
LF: Myslím si, že distanční výuka je na naší fakultě zvládnutá poměrně dobře, co se týče výuky samotných přednášek i cvičení. Samozřejmě mi chybí praktická výuka, která doplňuje teoretické poznatky z přednášek. Praktická výuka blokovou formou na konci semestru tyto nedostatky snad doplní, ale nebude mít stejné výsledky jako klasická forma.
MK: Není to lehké. Nejvíc mi chybí laboratorní cvičení, protože jak chcete rozvíjet své dovednosti a zručnost, když se vše učíte jen teoreticky. Ale učitelé se i tak snaží výuku zajistit co nejlépe.
NH: V prvej vlne som to prežívala dosť ťažko, teraz je to už lepšie. Učitelia už lepšie plnia svoje povinnosti ako na jar a nemusíme si všetko študovať sami. Štve ma ale to, že sme na škole, kde je praktická výuka potrebná a prichádzame o ňu, čo ovplyvní značne kvalitu našich schopností.
A na co se naopak nejvíc těšíte, až se vrátíte na fakultu?
LF: Těším se na návrat do laboratoří. Na pocit, že se situace vrací k normálu. A samozřejmě na kamarády.
MK: Nejvíc se asi těším do laboratoří a na navrácení nějakého denního režimu.
NH: Teším sa, že budem môcť začať pracovať na svojej bakalárskej práci.
Srdečně gratulujeme všem oceněným a přejeme všem hodně úspěchů v dalším studiu. I my se těšíme na váš návrat do laboratoří a lavic poslucháren!
Publikováno | |
---|---|
Odkaz | https://www.fch.vut.cz/fakulta/media/f81551/d205222 |