Detail předmětu
Laboratoř oboru I - CHMA
FCH-MC_LAB1_AAk. rok: 2020/2021
Speciální experimentální nebo teoretické metody oboru, dle vybraného tématu diplomové práce. Trénink tvůrčích schopností formou vypracování samostatného projektu. Vedení laboratorního deníku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
K zápočtu je nutno:
- vést a odevzdat garantovi předmětu týdenní přehled činnosti (1 stránka se 13 řádky odpovídajícími týdnům výuky a obsahujícími stručný popis činnosti v daném týdnu);
- vést a odevzdat garantovi předmětu laboratorní deník. K vedení deníku viz karta "Kontrolovaná výuka" a dokumentace k předmětu na e-learningovém portálu. Při klasifikaci se bude hodnotit právě dodržování zásad vedení laboratorního deníku. Laboratorní deník bude studentům po udělení zápočtu vrácen k dalšímu použití v diplomové práci.
Garantovi se dokumentace odezvdává nejpozději poslední pracovní den před začátkem zápočtového týdne.
Zápočet uděluje garant předmětu po ohodnocení příslušným vedoucím a na základě hodnocení odevzdaných dokumentů.
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
ZÁSADY VEDENÍ LABORATORNÍHO DENÍKU
Záznamy v deníku slouží k archivaci průběhu a výsledků laboratorních činností a v případě budoucí potřeby mají umožnit dohledání detailů pracovního postupu (včetně data) a jeho výstupů nebo komukoli umožnit experimenty zopakovat.
Do deníku se píše chronologicky toto:
datum zápisu,
co se dělalo (stručný název činnosti toho dne),
proč se to dělalo (motivace, důvody, návaznosti, souvislost s nějakým projektem…),
jak se to dělalo (průběžný a přesný záznam pracovního postupu),
všechna aktuální data (navážky, koncentrace, teploty, látky včetně čistoty, dodavatele/výrobce a čísla šarže, přístroje …),
kde jsou data (název datového souboru atp.), pokud jsou výsledkem (daty) výstupy z počítače, prostě jsou výsledná data v elektronické formě,
další důležitá pozorování (netypické a problematické jevy, zbarvení, sraženina, odlišnosti od obvyklostí,…),
číslo stránky.
Stručně - zápis má tuto strukturu: kdy-co-proč-jak-s čím-výsledky+pozorování.
Při klasifikaci deníku se bude hodnotit právě dodržování výše uvedených zásad.
Do elektronických souborů s výsledky/daty vždy uvést:
kdo měřil,
datum měření,
název měření,
stručně podmínky měření, použitý materiál, roztoky...
odkaz na laboratorní deník (stranu).
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program NPCP_MA magisterský navazující
obor NPCO_MA , 1 ročník, letní semestr, povinný
- Program CKCP_CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor CKCO_CZV , 1 ročník, letní semestr, povinný
- Program AKREDITACE magisterský navazující
specializace BF , 1 ročník, letní semestr, povinný
specializace CHBL , 1 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Elearning